Passat kombi a láthatáron
autocity.hu 2005.08.31. 14:08
Nemsokára már az autószalonokban is találkozhatunk a Volkswagen presztízsjárgányának családiasított változatával.
A minap látott napvilágot hivatalos információ a már az epedve várt új Volkswagen Passat kombi verziójáról. A Passat Variant névre hallgató járgány némileg túlméretezôdött, ugyanis 4,77 méteres hosszával 9,2 centimétert, 1,82 méteres szélességével pedig 7,4 centit ver elôdjére. Ráadásul mindehhez még hozzájárul a nagy, 2,71 méteres tengelytáv, és az 1 méter 52 centis magasság, ami igazi tágas �luxuskörnyezetet� nyújt az utasok számára. De nem csak nekik, mivel az alaphelyzetben 603 literes csomagtérben mondhatni bármilyen poggyász remekül érezheti magát, viszont ha az ülések is lehajtásra kerülnek, akkor az 1731 liternyi tárolóhelynek köszönhetôen már szinte kisáruszállító furgonba képzelheti magát a jármu vezetôje.
Az immáron a hatodik generációjába lépett járgány forgalmazása háromféle benzines, illetve két dízel aggregáttal indul Európában. Az alapot az ezerhatszáz köbcentis 102 lóerôs FSI blokk alkotja majd, de kapható lesz még ugyanilyen urméretu 115 lovas egység is. A komolyabb kategóriát a kétliteres 150 lovas erôforrás jelenti majd, sôt már tervben van a Golf GTI-bôl ismert kompresszoros 200 pacit megmozgató erômuvének, a Variantba történô applikálása. Ez utóbbira azonban még egy picit várni kell. Nem úgy a kétféle gázolajos blokkra, ahol ezerkilencszáz köbcentis 105 lovas, és kétezres 140 lóerôs szerkezetek alkotják a palettát. Viszont a kocsi megjelenése után nemsokkal, érkezik egy háromezer-kettôszáz köbcentis 250 pacit magában foglaló V6-os FSI, ami már komoly 243 kilométer/órás végsebességre, és a százas tempót pedig 7,2 másodperc alatt történô teljesítésre lesz képes. Azonban a németek a gázolajos aggregátok szerelmeseit sem hagyják cserben, mivel nekik egy kétezer köbcentis részecskeszurôvel is ellátott 170 lóerôs TDI-vel fognak kedveskedni.
Ami a nyomatékváltókat illeti, a kisebb teljesítményu Variantokat ötfokozatú kézi sebességváltóval fogják piacra dobni, míg az erôsebb szerkezetek hatsebességesek lesznek, hasonlóan az automataváltóval szerelt változatokhoz. Ez alól persze kivételt képez majd a csúcs 250 pacis FSI, amit az állandó négykerékhajtása mellé alapból DSG váltóval fognak ellátni.
Ami a felszereltségi szinteket illeti a német gyártó most is ragaszkodott a már jól bevált tagozódáshoz. Így ennek megfelelôen Trendline, Comfortline, Sportline és Highline változatokkal találkozhatunk majd. Mivel presztízsautóról beszélünk, nem lehet meglepô a gazdag alapfelszereltség, ami magában foglalja a hat darab légzsákot, a légkondicionáló berendezést, elektromos menet stabilizátort, elektromos szervót, elektromos fékeket, elektromos elsô ablakokat, 16 collos konnyufémfelniket, és a tetôsínt.
Információink szerint az új Passat Variant már szeptember elsô felében a német kereskedésekbe kerülhet, hogy egy hónapra rá már szinte az egész európai kontinensen elérhetô legyen. Természetesen a Volkswagen hatalmas sikerre számít, amit nem csak az alapverzió 22 ezer 900 eurós, azaz 5 millió 725 ezer forintos árától, hanem a jármuben alkalmazott kiváló minôségu anyagoktól, és a színvonalas kidolgozástól is vár.
|